Vilken IMODIUM®?

Vilken IMODIUM<sup>®</sup>?

Vårt produktsortiment

IMODIUM® munsönderfallande tablett

IMODIUM<sup>®</sup> munsönderfallande tablett

Läs mer

Rörelse och motion för matsmältningssystemet

Bättre hälsa innebär bättre matsmältning

Våra kroppar är gjorda för att röra sig varje dag. Om vi mestadels är
stillasittande kan vi få problem med tarmarna. Regelbunden motion kombinerat
med en hälsosam kost kan minska spänningar och stress, öka energinivån och
förbättra funktionen hos matsmältningssystemet. Till och med småsaker som att ta
trapporna i stället för hissen kan göra en stor skillnad. Låt lätt motion ingå i dina
dagliga rutiner, så blir det mycket lättare att motivera dig.

Lätt motion är bäst

Ju bättre form du är i, desto sundare är antagligen ditt matsmältningssystem. Motionera oftare – även om det bara handlar om att gå i stället för att ta bussen kan det verkligen göra skillnad.

Promenera, simma, jogga, cykla eller gå på motionspass. Genom att motionera 30 minuter tre gånger i veckan kommer du snart att märka effekterna – och så även ditt matsmältningssystem.

För många personer kan stress utlösa diarrésymtom.

Du tänker att det är klart och överstökat. Det är inte förrän det händer igen som du tänker ”Ånej, nu var det dags igen”.

Picture of an older man

När du drabbas av diarré

Motion och stress

Det är välkänt att regelbunden motion har en positiv effekt på stress. I vår moderna värld är det lätt att bli orolig eller överväldigad. Det är bra att veta att det finns saker du kan göra för att sänka stressnivån. Att motionera bara en halvtimme tre gånger i veckan kan avsevärt minska stress och oro, och dessutom leda till en bättre matsmältning.